I valet å kvalet

Som jag sa förut fick jag ju lite pengar för min invalidisering. Funderar nu på om man kanske skulle använda dom för att köpa ett Nintendo Wii, har velat ha ett så länge plus att jag fick mersmak när jag va med i några kogvetares experiment där jag fick spela lite Wii. Ska jag eller ska jag inte köpa? Ifall jag köper ska jag köpa två handkontroller direkt? Ifall jag köper ska jag köpa ett chip direkt? Frågorna är för många :)
Ringde till Folksam förut idag å frågade hur jag skulle gå tillväga med ärret då å fick svaret att invalidisering hos idrottsskador är bara en liten bråkdel av så mycket jag skulle kunna få. Hon rådde mig attt skicka in invalidiseringen till mitt försäkringsbolag också samt skicka in om ärret där. Väldigt trevlig tjej måste jag säga, men visst känns det lite som att försäkringsbolagen gör allt för att man ska få mycket pengar av ett annat försäkringsbolag? Typ som om det skulle hjälpa dom att få mer kunder då de andra gått i konkurrs eftersom det inte finns mer pengar att ge ut :p.. Nä men ärligt, hon var verklgien till stor hjälp, det va första gången någon faktiskt gav en direkta svar och råd, och inte bara svara "vi får vänta och se", så tack vem du nu var :)..
Utvecklingen med boken har gått lite framåt. Fast inte när jag pratade med mamma, då fick jag smaka på min egen medicin när hon sa att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, precis det jag sa i mitt inlägg om just Stephanie Plum 11, haha mamma :)... Men Marie och jag har pratat om det lite nu, och eftersom Marie snart ska göra en liten flytt till Lönneberga (bara över sommaren, plus att hon ska resa en massa, AVIS) ska hon läsa den först, för hon är ju lika såld på dom böckerna som jag. Sen på något sätt kommer hon att ta med den till Linköping vid något besök innan hon ger sig ut i den stora vida världen.
Nu ska man nog kunna sova gott inatt igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0