Med en turban genom Ryd

Japp, nu är jag tillbaka.. Denna gång ska jag försöka vara lite flitigare på att skriva om äventyren men lovar självklart inget. Ångrar hur som helst att jag tog bort den förra bloggen, gör allt för att den ska se ungefär likadan ut så man känner sig som hemma :)

Titlen till det här inlägget bör kanske förklaras och det är egentligen inte så himla pinsamt som man kan tro när det gäller mig. Men hur som helst så fick vi den underbara ideen att hultsfredsfolket i Linköping skulle basta i helgen som har varit. Det började med att jag skulle boka bastun på måndagen. Jag säger då det, GÖR ALDRIG SMÅÄRENDEN PÅ STÅNGÅSTADEN/STUDENTBOSTÄDER SISTA DAGEN I MÅNADEN. Otroligt dumt ja, men det fick helt enkelt ta den tiden det gjorde för man kunde ju inte svika hultsfredsborna.
Iaf så fick jag hämta nyckeln på fredagen utan problem å sen va det bastu på lördagen som gällde. Det måste ha varit världens bästa ide. Anna Marie å jag hade kommit överens med att lyxa till det rejält å satt å drack skumpa i bastun, så god har den nog aldrig varit förut. Efter bastun hade vi bestämt att vi skulle hälsa på hemma hos en av Henkes kompisar som hade utflyttningsfest så vi tjejer va ju självklart tvugna att gå hem å fixa till oss. Å eftersom vi hade glömt borste hela bunten fick vi helt enkelt sno om handduken runt huvudet, precis på det sättet alla tjejer är så bra på, å sen gå hem. Det blev många konstiga blickar från folk, är bara glad att det va mörkt ute så inte ännu fler så oss. Vi började med att gå hem till Anna så hon fick klä på sig lite fina kläder å hämta saker för att göra sig iordning för vi skulle alla göra oss iordning hemma hos mig. Efter det gick vi hem till Marie så även hon fick hämta sina grejer å även klä på sig något snyggare. Vad kan vi efter detta dra för slutsats?? Jo att både Marie å Anna är jättefint uppklädda å har iaf snyggat till håret något, vilket betyder att jag är den enda av oss i träningsbyxor å turban kvar när vi skulle gå skamvägen genom studentryd hem till mig. Mycket pinsamt måste jag säga..
Det blev aldrig någon utgång heller så alla extrasträckor in i studentryd istället för att ta bakgatorna hem till mig va helt i onödan, fast kul hade vi ändå :). Kvällen avslutades med ett parti tokstolle å en tur till statoil för den traditionella mosbrickan. Kvällen blev som sagt kanske inte som vi hade tänkt oss men det är inte så ofta man får ihop (de flesta) hultsfredsborna en å samma kväll så den va nog snudden på perfekt ändå.

Måste självklart avsluta med  två kort bara för att dom är så gulliga

image1     image2

 
Efter helgen finns det säkert något mer kul att berätta för det ser ut som att det blir tre-dagars i helgen :S.. nä men det ska bli kul å speciellt, vi ska tävla :D

På återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0