Praktik

Nästa termin har vi valet att läsa en kurs som heter Praktik 30hp. Vilket betyder att praktiken tar upp hela terminen. Fredda å jag har varit lite sugna på det å har genom min bror fått kontakt med FOI. Idag va intervjun....
För min del va det första jobbintervjun någonsin för hemma i Silverdalen fick jag bara frågan om jag ville jobba kvar efter sommaren också, lagom så där på "landet" som alla kallar det (det är faktiskt ett samhälle :P). Alltså va jag sjukt nervös å lät säkert som jag va helt blåst medan Fredda skötte sig jättebra och verkade veta vad han skulle säga hela tiden.
Fast när vi fick frågan vad vi ville göra blev det lite värre.. För ärligt vi har ingen aning om vad systemvetare gör i arbetslivet känns det som. Liksom, hur ska vi veta det när vår programansvarige (som har jobbat med ämnet i typ 20år) inte ens kan definiera ordet systemvetenskap. Som tur var så va FOI väldigt förberedda och presenterade tre olika systemutveklingsprojekt som de håller på med. Om jag fattade allt rätt verkar det som att vi ska få testa på alla dessa tre delar om vi vill och om vi får platserna så klart. Lite nervöst att gå å vänta, som sagt allt går mycket lättare på "landet".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0