Dagen började ju så bra

Har jobbat två dagar på FOI nu, idag gick vi hem ganska tidigt eftersom det ärligt talat inte finns så mycket vi kan göra. Vi hade suttit å läst hela dagen och vi kände att huvudvärken inte var långt borta så det va lika bra å gå hem. Väl hemma tänkte jag att det äntligen var dags att ringa upp bredbandsbolget å klaga över den dåliga upp-hastigheten. TP-testet visar 0,13 Mbit/s när den egentligen ska ligga mellan 1,5-2 Mbit/s. Detta är anledningen till att jag inte lagt upp bilder på länge, varken här eller på facebook. När jag väl lägger upp bilder lägger jag upp dom på dattis.se eftersom våra nollor ska kunna se dom också.
I alla fall, första samtalet gav ingenting. Han tyckte jag skulle installera deras servicecenter så mina inställningar blev rätt. Men gissa vad, de var visst redan rätt inställda. Det andra samtalet gav lite mer då med hans hjälp kunde avgöra att jacket fungerade som det skulle då vi kom upp i 9 Mbit/s vid direktanslutning. Alltså borde det vara inställningarna i rotuern om inte jag fattat allt fel. Den trevliga killen trodde det berodde på kanalerna så han sa åt mig att sitta å ändra tills jag hittar rätt. Jag har precis testat alla och kom fortfarande inte upp i mer än 0.13, så gissa vem som sitter å är skitsur nu och vägrar ringa till bredbandsbolget igen eftersom jag är rädd för vad jag kommer säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0