Tre i ett

Första inlägget: Återförening med Securitas

I lördags var det dags för vad som har blivit den årliga återförening efter sommaren, och återigen blev den här, och återigen efter det kom securitas och sa att grannarna hade klagat. Förra året fick vi ett brev där det i princip stog, händer det igen så åker ni ut.. Jag fick panik, ringer Snjezana å storgråter för jag hade sjukt dåligt samvete för det hade varit hon som fått skiten isf (jag står inte på kontraktet). Till slut lyckades Mattias lugna ner mig och vi kunde gå vidare till HG för en hur trevlig kväll som helst.. Just det Anna var å besökte mig också ;)
Eftersom mitt internet fortsätter att vara extremt segt blir det inte några bilder upplagda från den, iaf inte nu.

Andra inlägget: Nolle-P

Idag började Nolle-P för vårt kära program. Vi har höjt intaget på vårt program så var kul att se så många nya människor. Självklart var jag ju tvungen att prata lite framför dom eftersom jag är ordförande för sektionen. Var sjukt nervös men lyckades för en gångs skull hålla ner tempot på mitt tal ändå. Tro mig, många var väldigt förvånade.
När jag kom hem hade jag ju självklart ångest ifall jag skulle få bo kvar eller inte så jag ringde stångåstaden och var beredd att ta på mig all skuld så Snjezana inte skulle få några problem och just för att jag var så beredd så framstog jag nog inte så trevlig. Vad som var förvånande var att jag fick prata med en kille som förstod min rädsla och förklarade lugnt och sansat att vi inte kommer bli vräkta då vår förra tillsägelse blev preskiberad för ett halvår sen. Plus att den här gången får vi inte ens en varning, bara ett brev om att securitas var här. Jag skämtade till det lite och sa att ni får säkert många såna här samtal nu under nolle-p, på vilket jag fick svaret att han har ju själv varit student och vet vad det innebär. När vi avslutade samtalet sa han ordagrant "ha det så roligt nu under nolle-p och visa nollorna hur man festar här i linköping". Sjävklart svarade jag ;)

Tredje inlägget: Nolle-P dag 1

Ikväll började vi visa var skåpet ska stå och drog med våra nollor ut på en liten grillkväll där de fick mingla lite och lära känna varandra så klart. Det verkar som vi lyckades lite i alla fall för mina källor säger att de nu är ute på en teknologfest tillsammans, kul för dom :).. Vad som var mindre kul var att när jag kom hem upptäckte jag att mitt wii inte var igång. Något som är väldigt märkligt eftersom det ändå lyser fast det inte är på. Börjar dra ur alla sladdar jag kan hitta men inget hjälper. Paniken stiger mer och mer och slänger mig framför datorn för att börja höra med pellen å emil varför det har blivit så här utan att någon har rört det sen igår när det fungerade hur bra som helst. Nämnde att jag hade haft strömavbrott tidigare under dagen och att det måste vara därför. Med den infon kunde Emil säga att det hade med säkringen att göra men att göra den strömlös verkade inte funka för min del. Gick in på några forum där flera har haft samma problem och tydligen var man tvungen att dra ur alla sladdar i ungefär 10 min. Så nu är allt frid å fröjd igen så Snjezana å jag ska nog börja spela lite

Kommentarer
Postat av: Lill

Officiellt idag. annons i tidningen

2008-08-19 @ 10:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0