Hemvändardagen

Igår va det hemvändarfest i Hultsfred och självklart va vi där. Förfesten va hur kul som helst då vi va hemma hos Josse å Benny i den coolaste lägenheten jag sett, sjukt snyggt så väldigt avis just nu :).. På metro va det väl som vanligt så där, man gick mest runt å pratade med människor å så helt plötsligt blev klockan två å en annan förstår inte att det slutar så tidigt så man kommer sist i garderobskön varje år.. Henke som skulle varit min skjuts hem lyckades sticka hem tidigare genom för mycket alkoholintag :P, men glömde berätta detta för mig så när jag väl kommer ut ringer jag som en galning för att hitta honom men kommer bara till telefonsvar.. Till slut hittade jag äntligen människor från Silverdalen å lyckades övertala dem att ta med mig i bilen också, ibland är det bra å va tjatig :)

Imorse vaknade jag alldeles för tidigt, å låg vaken en bra stund innan jag äntligen lyckades somna om igen. Lagom tills dess kom Salle å skulle rasta sina hundar samt Toni.. Halvsovande hör jag hur hundarna springer runt å undersöker huset ifall det hänt något nytt här. Den stora hunden (en gul labrador) tyckte det vore extra kul att även undersöka de dörrar som va stängda så hon lyckas faktiskt öppna min dörr och hoppa upp i min säng å börja bita i mig för att busa. En aning slö Lina som inte fattade vad som hände förens jag fick en stor blöt kyss av Lova som hon heter började genast busa tillbaka.. In efter Lova kommer lilla Goliat (fransk bulldog) och försöker hoppa upp i sängen också men han va för liten.. Samtidigt som den här väckningen inte är den man kanske uppskattar mest i hela världen så va det nog den härligaste ändå, två hundar är bättre än ingen även om det bara är för en liten stund, å första julen utan Sindy har fått en att inse att det fortfarande är väldigt tomt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0