Pappas julklapp

Jag kan inte längre kalla mig go-kartoskuld.. I julklapp fick pappa en go-kart "turnering" av oss barn och igår va dagen då den gick av stapeln.. Väl där klädde vi på oss de otroligt snygga overallerna, på med hjälmen å Frida å jag såg nervöst på banan å undrade om vi verkligen skulle våga åka.. Men efter några träningsvarv upptäckte vi att bilen faktiskt inte voltade och det gick å köra fort i kurvorna också..
I de två första heaten kom vann pappa, Toni å Dennis turades om på andra å tredjeplatsen å Frida å jag höll oss där bak, även om vi inte ville det.. Men i finalloppet lyckades jag trycka bort Toni redan i första svängen å skapade mig själv en bra position. Men vad hjälpte det när han fuskade å körde snabbt när det va gul lampa :P.. Iaf så vann hann tävlingen, pappa kom två å här kommer det oväntade.. Jag kom trea :D
Tydligen hade Dennis snurrat någon gång under sista varvet å kom inte ikapp, tihi..  Det hela avslutades med en prisutdelning med medaljer å du gamla du fria, allt för att få det så realistiskt som möjligt.. Nu är det bara å vänta tills nästa gång vi hittar på något sånt här igen, det va ju verkligen hur kul som helst, å verkligen värd träningsvärken i armarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0