Boxern Jaffa

Har lekt med en helt underbar hund ikväll. En ett år gammal boxer som aldrig någonsin blir trött. Vill man komma i form är det bara att hålla henne igång för hon ger inte upp. Hon tänker bara på att leka å gärna få andra att springa efter. När jag skulle säga hejdå till henne satte jag mig på huk å fick massa blöta boxer-pussar sen hoppade hon upp på mitt bröst så vi ramlade bakåt. Fick några fina rivsår på bröstet så det är väl tur att det inte är badväder :P 



Vad som är lite pinsamt är sen när jag kom hem och skulle köra in bilen i garaget. Dörrarna hade stått öppna i några timmar så vem som helst har kunnat gå in å ut där. Väl framme vid garaget ser jag att det ligger något längst in. Paniken börjar stiga när jag ser att det är en grävling som ligger där inne. Tutar en gång för att se om den kommer röra sig, men nä alltså borde den vara död. Ringer till föräldrarna i stugan och får prata med pappa som tycker det är jättekonstigt att det ligger en grävling i garaget och funderar mycket på hur den hamnade där. Han börjar fundera lite på om det kanske är något annat eftersom det låter så bisarrt. "Det är inte plast?" Verkligen inte tänkte jag.. Men frågar om det inte kan var något annat å sa vart det låg. Pappa börjar gapskratta å kommer på att det faktiskt är papper som han torkade olja med som låg där. Han sa åt mig att gå ut ur bilen för att gå å kolla. Med skakande ben gjorde jag som han sa och kan till slut konstatera att han har rätt. Det är bara oljepapper!! Eftersom jag redan hade skrämt upp mig själv sprang jag in till huset ifall det verkligen skulle vara något redigt djur på gården någonstans, det vore ju inte första gången liksom.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha det var farligt papper :P

2008-07-16 @ 19:42:40
URL: http://angelica-j.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0