En dag i taget

Det har gått lite mer än en vecka sedan farfar dog nu och det har varit en väldigt svår tid. Men dagarna har gått och det börjar bli lite lättare att tänka på att han inte längre finns här. Har tillbringat väldigt mycket tid uppe i stugan den lilla tid jag har varit ledig från jobbet för så fort jag varit ensam så tänker jag alldeles för mycket. Har även börjat bita på naglarna igen efter detta, hoppas att jag kommer ha viljestyrkan att sluta ännu en gång, men det tog ju ungefär 20 år sist så får väl se hur det går på den biten.
Nu är det i alla fall bara 1,5 veckas jobb kvar, men ska fortfarande jobba 9 av de 10 dagar som är kvar.. Tur att tiden går så snabbt som den gör när man enbart jobbar hela dagarna. Men längtar verkligen efter att vara ledig och få sova ut i alla fall bara en dag och eventuellt ligga och lata sig i solen en hel dag. Men när jag väl har slutat jobba så har väl sommaren tagit slut å hösten har börjat sina framsteg. Men nu ska vi inte se framåt utan istället bara ta en dag i taget, och ikväll tänker jag sitta med datorn i knät och samtidigt titta på dodgeball eller høvdingebold som det tydligen heter på danska.


Man kan ju inte annat än älska taglinen till denna film ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0