Jag bor faktiskt inte på landet, men det är inte långt ifrån!

I många herrans år har min kära mor å en av hennes vänner Lotta haft som tradition att gå ut å gå en timme i princip varje dag. Denna vecka har jag å Lottas dotter Becka (som för övrigt är en av mina vänner) tagit tradition till nästa generation, eller i alla fall gått två av tre dagar för igår ösregnade det efter jag slutat jobba.
Promenaden börjar med en 700m lång backe som är väldigt brant.. Väl där uppe hittar vi det vi "byfånar" kallar landet, alltså en trevlig liten by med ett fåtal hus, inte ett samhälle med 1000 invånare.  Efter att ha gått igenom byn på fem minuter fortsätter promenaden på en mysig skogsväg. Det har sina fördelar att bo nära landet måste jag säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0