Coop Nära Silverdalen det är Lina

Imorse återgick livet till det normala med ännu ett års sommarjobbande på Konsum, eller Coop Nära som det nu mera heter. Klockan började ringa 06.00, pappa kom in å försökte få liv i mig kl 6.30, upp kom jag kl 6.45, blä säger jag bara för ännu har man inte återhämtat sig från festivalens hårda liv. Sätter mig i lugn å ro för att läsa Vimmerbytidningen å äta min knäckebrödmacka när helt plötsligt strömmen går. Jaha, det va ju typiskt med tanke på att jag klippte jättekort lugg förra veckan å är i stort behov av att platta den så den inte står rätt upp, det fick bli luggen i en hårnål istället med massa spray så den sitter fast å inte ställer sig rakt upp igen..
Precis när jag ska börja gå ner till jobbet (som jag har 50m till) ringer den fasta telefonen. Gick till den närmaste å försökte svara men inget hände eftersom vi inte hade ström.. Går till nästa telefon å som tur var funkade den. Det va min chef som ringde å kollade om vi hade strömavbrott för tydligen hade strömmen gått även där nere vilket inte är så vanligt. Det sista hon säger till mig är: "Du kommer snart va för det är lite läskigt här nere".. Jättegulligt tyckte jag.
När jag väl kommer ner öppnar hon dörren med ficklampan redo å vi fick börja förbereda frysarna ifall inte strömmen skulle komma tillbaka på några timmar. Strömmen kom tillbaka efter en halvtimme vilket gjorde att vi fick ta bort allt igen å sen låg vi efter hela dagen. Men det är väl så det är när man bara jobbar tre stycken åt gången där nere :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0