Hultsfred 08

Efter mer än en veckas hårt arbete är det nu över. Man känner sig både lite lättad och lite ledsen. Men hur som helst så hade vi grymt roligt och så här många bra band har jag aldrig sett förut. Såg fler band redan på torsdagen än vad jag brukar göra under hela festivalen. Vädret va inte det bästa men det slog ändå förra året då det började spöregna på lördagen, i år kom det bara några småskurar lite då å då.



Betyg:
Simple Plan: LLLL    det första jag såg å det va en superbra början. Har velat se dom sen de slog igenom
Serj Tankian: LLL      ingen musik jag lyssnar på egentligen men han fick mig att fundera på att ändra mig
Danko Jones: LLLLL+    årets bästa spelning, kan nog inte sätta fingret på vad som var så bra för allt va helt enkelt bäst. bra musik, bra sound, härlig karisma på scenen å gung i marken
Rage Against the Machine: LLL   år 2000 när de va på hultsfred senast mätts ett litet jordskalv i smålandsskogarna, det va nog inte långt ifrån i år också
Neverstore: LLL    spelade lite för sent för att jag skulle orka se hela spelningen men hann ändå höra mina favoriter
Raised Fist: LL     verkligen inget jag tycker om men de va ganska underhållande då de sprang omkring på scenen konstant å ändå lyckades spela rätt
The Hives: LLL    kan verkligen inte förmå mig att lyssna på dom hemma men på festival funkar de alltid, ett band som helt enkelt gör sig bäst live å då gör det riktigt bra
Rufus Wainwright: LLL    skönt med lite omväxling, här spelades lugn å härlig musik
Johnossi: LLLL    bandet jag längtade mest efter att se, men hade de bara haft lite bättre ljud hade de lätt fått 5L
Sverige-Spanien: LLLL     väldigt spännande match och kul å se sverige kämpa för varandra, synd bara att spanien skulle göra mål i sista minuten



Kommentarer
Postat av: Fritte

Mjaha, men du missade WTAI med Foo Fighters i spetsen, som stenhårt smiskade Hultsfreds-festivalens finniga röv.



Tackar tackar, tacka tackar.

2008-06-16 @ 20:41:26
Postat av: Lina

Hade varit kul å se Foo Fighters men det är emot mina principer att gå på den festival som försöker konkurrera ut Hultfred

2008-06-16 @ 21:39:17
Postat av: Gonne

hmm, jag äter bajs, men jag vet att glass är godare, men jag fortsätter äta bajs. har jag förtått rätt?

2008-06-19 @ 19:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0