Jobbar helg

Det finns inte mycket som är värre än att jobba helg. Att behöva gå upp tidigt en lördag borde vara strikt förbjudet, affärerna får helt enkelt öppna när första man orkat resa sig från den varma underbara sängen. Själv har jag inte kommit upp än å jag börjar om 18 min.. Lördagar har alltid en tendens att bli lite stressiga, iaf på morgonen. Vi är bara två stycken som jobbar i butiken, en i kassan å en i charken.. Vilket betyder att när brödet kommer måste jag springa mellan att lägga upp brödet å kassan, plus att jag måste få in frukt å grönt i grönsakskylen så fort jag kan. Eftermiddagarna däremot är helt tvärtom, det är inte så många kunder å eftersom man stressade ihjäl sig på morgonen finns det heller inget att göra i butiken.. Nu får jag väl ändå gå upp, bara 15 min kvar nu, tur att man bor nära..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0