Synsk och rädd

Det blev exakt som jag sa att det skulle bli.. Det har varit strålande solsken hela dagen, kanske inte det varmaste vädret men betydligt bättre än vad det varit på länge. Kan ha varit så att det blev lite mulet runt 12-13 där men det kan bero på att jag hade lunch då å var hemma. Imorn å på fredag kan ni bereda er på regn då jag är ledig igen.. Men lördag å söndag däremot kommer bli snäppet till perfekta sommardagar, ni borde kunna gissa varför nu..

Iaf så va det väl en rätt så bra dag på jobbet iaf. Fick börja med att stå i charken vilket jag tycker är mycket mycket roligare än att stå i kassan. Dels för att man får göra lite som man vill där å dels för att man kan gömma sig för folk man inte vill prata med, vilket är helt omöjligt om man är i kassan. Tex så har vi en männska här i Silverdalen/Lönneberga som är en jävligt nyfiken en, han är pensionerad journalist, det går rykten om att han köpt tjejer från Polen å låst in dom i källaren plus att han luktar väldigt illa. Han har även vid ett tillfälle när jag va 17 år frågat när jag ska komma hem till honom för att städa samt om jag ville gifta mig med honom, sen dess har jag i princip varit livrädd för honom å blir väldigt otrevlig mot alla när han är i butiken.
Så idag va första dagen jag såg honom i Konsum sen jag började jobba där i år, som tur va hade jag inte bråttom till kassan vilket jag alltid brukar ha där nere utan kunde snabbt gömma mig på lagret för att slippa honom. Därifrån har man ganska bra översikt över resten av butiken (ja de tär en liten butik) så jag visste när jag kunde gå ut igen. Men fick ju va där inne ett tag också för den här männskan kan vara den segaste på jorden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0