Tandläkarbesök

Trots att jag har jobbat klart för hela veckan blev det ingen sovmorgon imorse. Hade tid hos tandläkaren kl 8.20 å då ställer jag mig frågan: Varför får man alltid en tid jättetidigt där? Jobbar dom bara på förmiddagarna där eller? Kan verkligen inte minnas att jag fått en tid efter kl 10 i hela mitt 21-åriga liv.
Iaf så var för en gångs skull inte väntetiden speciellt lång, kan ju i å för sig bero på att det va såååå tidigt på morgonen å folk eventuellt skippar besöket för att de helt enkelt inte kommer upp ur sängen, lyx.. När jag satt mig i min undersökningsstol säger tandläkaren det jag absolut inte ville höra, vi ska börja med att ta några bilder. Hörde av någon att dom tagit bort de där gigantiska sakerna man ska bita i vid röntgen, men inte i hultsfred, teknologin har inte kommit så långt än. Varningslampan börjar blinka över mitt huvud. Hon placerar tuggmackapären i munnen å den skaver å gör otroligt ont. Lite diskret försöker jag flytta på den med tungan när hon inte såg på, vilket resulterade i att jag fick ta om bilderna *börjar bli småsur*. Den fortsätter att skava på samma ställe som första gången å helt plötsligt känner jag att den har skavt hål på tandköttet, aaaaaj.
När äntligen röntgen var över fortsatte hon sin undersökning genom att skrapa bort tandsten, något som jag inte brukar ha några som helst problem med men idag så klart så lyckas hon få mig att nästan gråta på grund av skrapandet. När jag sköljer munnen kom det inte jättemycket vatten utan det mesta var blod. Så hur har er dag börjat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0