Tankspridd

Satt precis å läste en bok "Handbok för tankspridda", en julklapp från Anna som kändes som en rätt bra pik :P.. Iaf så innehåller bland annat boken historier som folk skickat in å berättat hur dom tagit med sig soppåsen på semestern istället för kläderna osv. Genast började jag tänka på en sak som hände mig för några år sen, eller rättare sagt vad jag blev utsatt för av en tankspridd arbetskollega.
Självklart jobbade jag på konsum då också å denna kväll va det jag som skulle stänga. Ingegerd gick alltså hem en timme innan mig. När klockan blev 19 låste jag dörren och började släcka å låsa in diverse saker i butiken. När jag ska gå med kassapengarna ut till kontoret funkar helt plötsligt inte koden på dörren. Hm jag slog säkert bara fel, står där å försöker slå samma kod som jag slagit in så många gånger förut men dörren låses inte upp. Detta kan bara betyda en sak. Dörren är låst från andra sidan, men det är alltid bara den sista som går därifrån som ska låsa den dörren, något som går på ren automatik.
Jag hämtar alla nycklar jag kan hitta för att gå ut lageringången å se om jag kan komma in personalingången, tyvärr fungerade inte en enda nyckel å mina egna nycklar till den dörren låg självklart på andra sidan dörren också. Istället börjar jag ringa till de arbetskollegorna som bor i Silverdalen, ingen svarar. Ringer till en som bor en kvart därifrån, hon svarade å började skratta så mycket så hon knappt kunde andas när jag berättade om min situation. Det var bara för henne att bege sig ner till Silverdalen igen å släppa ut mig. Under tiden jag väntade på Kerstin var jag bara tvungen å ringa Ingegerd å berätta vad hon hade gjort. Hon började tänka efter å mycket riktigt hade hon låst dörren av ren vana, efter det började även hon skratta så hon inte kunde andas. Det tog alltså en timme att stänga affären den här dagen istället för de 15 minuter det brukar ta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0