Laserdome

Kom precis hem från många timmars spel av Laserdome, finns det egentligen något roligare? Inte mycket. Det va Robins korridor som kom med den brilljanta ideen att spela å självklart kunde man inte säga nej när man blev tillfrågad. Vi började spela vid 20-tiden å eftersom vi var tre lag satt alltid ett av dom = 40 minutersintervall då man springer omkring som en galning inne på banan sen vila i 20. Under tiden man vilade fanns det en massa kul grejer att göra, vi hittade bland annat ett bollhav (och nej, hade inte med mig mobilen i den här gången), bordhockey (om det nu är så det heter) å lite andra skojsigheter.
Det roligaste under hela kvällen stog en i mitt lag för, det måste ha varit det roligaste jag sett, sånt som bara händer i filmer. Å det är väl sant som man säger, skadeglädje är den enda sanna glädjen. Men i alla fall, den här killen springer med all fart på väg mot mig, bara det att han svänger lite tidigare än vart gången var å springer rakt in i väggen å studsar rätt långt tillbaka. Tror inte någon undgick att höra smällen av det. Försök då alltså under tiden du ser detta försöka skjuta ner fienden samtidigt som man gapskrattar, inte den lättaste grejen att bemästra (å det gjorde vi nog inte heller :P).. 


Dags för en dusch innan hockeyn börjar, om man inte somnar efter kvällens utmattande aktiviteter. Har man inte träningsvärk efter det här är det något fel :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0