Skiftet

Det som händer på skiftet stannar på skiftet brukar man säga. Men lite tänkte jag att jag skulle kunna berätta iaf.
Vårt skiftet skiljer sig lite från andra festeriers. Här är det våra småttingar som super ner oss (även om vi är duktiga på det själva). Vi började hur som helst tidigt på morgonen å slutade (läs däckade) vid midnatt ungefär.
Vi kl 14 blev vi hämtade i en rätt skabbig van där vi nästan låg på varandra där bak tillsammans med vår packning. Innan vi blev hämtade kom vi på att vi behövde få i oss mat så vi stack till statoil där dagens första brottningsmatcher började. När Loffa hade brottat ner mig tyckte tydligen Mattias att vi behövde mer dricka så han kastar en öl mot oss, gissa vart den hamnade, rätt på min näsa med kanten så nu är den extra röd. Inte för att det gjorde ont just då men igår, ajaj.
Några av oss tyckte det va en jättebra ide att bada under dagen också (bla jag). Forre å jag, smålänningar som vi är, va dom som va i längst. Vi fick höra att det va ungefär 10 grader i vattnet men det kan absolut inte ha varit rätt för så kallt va det ändå inte, sen att alkoholen spelade sin roll ska man abslout inte bry sig om i det här läget :P
Under kvällen hölls en cermoni där vi för alltid blev utsedda till pateter. Måste säga att det känns rätt bra, även om mitt jobb som SM inte är helt klart än så är det äntligen över. Det kan ha varit det jobbigaste året i hela mitt liv, men samtidigt det roligaste också.

X-Segolene 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, nä som sagt. Ryktet är sant och uppenbarligen är inte ert skifte som alla andras, eller?! Men lite svinn får man väl räkna med. Hoppas du hade kul iaf!

2008-05-20 @ 20:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0