Byta karriär?

Har börjat fundera lite smått att byta karriär. Den nya karriären kommer i så fall bli lärare, och inte vilken lärare som helst utan lärare i ämnet hemmafru. Kom till insikt idag att om jag fick betalt för att baka och laga mat så skulle jag kunna göra det hela dagarna. Tycker verkligen det är grymt kul bara man får göra det till någon annan. Och eftersom jag funderar på att gå upp till LiU och föreslå det nya programmet "Konstruktion av hemmafruar" och eftersom jag skulle få igenom detta så skulle det betyda att jag fick laga mat och baka till andra varje dag. Nu kanske ni inte förstår parallellen jag har dragit där eftersom jag i så fall kommer lära ut, men för att mina elever ska kunna bli bäst måste dom kunna jämföra med något, alltså mina grejer som alltid blir bäst.. Kanske borde lägga in en kurs som heter symöte också vilket betyder att jag ska gå och öva på det nu!

Detta var alltså ett skämt, för jag har redan hunnit bli uttråkad efter att mina bröder stack för en timme sen ungefär,, Hobby!!! HOBBY!!!


Kommentarer
Postat av: Lill

Vi kanske skulle starta ett bageri/konditori/resturang du och jag? Det är det enda jag gör när jag kommer hem till mamma och pappa för man kan ju inte göra det här för man har 1) inte råd ochh 2) man kan inte äta upp allt.

2008-11-03 @ 18:31:05
Postat av: Lina

Det låter som en bra plan ;)

2008-11-03 @ 21:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0