Hemma igen

Så livet har återgått till det normala nu. Kom till Linköping igårkväll efter att ha suttit 4h på en buss, mitt knä mådde ju inte jättebra av det men det va det billigaste alternativet och så måste man tänka när pengarna nästan är slut. Och efter att ha sovit skavfötters på en 80-bädd hela helgen så va man skapligt trött igår och hade utan problem kunnat somna i datorstolen om inte Jakob hade hållt mig vaken på msn :P
När vi kom till Växjö på fredagen så mötte Marie upp oss på stationen då vi kände oss vilse i den nya staden. Vi åkte direkt hem till henne, för att sen gå ner till Ica och köpa en massa godis precis som vi gjorde förr i tiden. Kvällen blev lugn och vi kunde ta igen lite förlorad tid samtidigt om vi tittade på Idol, är det bara jag eller har det bara blivit sämre med den nya juryn?? Egentligen ska jag nog inte lägga mig i den diskussionen eftersom jag är allergisk mot såna program, hmm..
VI hade hur som helst tänkt att gå å lägga oss tidigt så vi kunde komma upp en vettig tid på lördagen, men efter att ha blåst upp luftmadrassen hör vi "psssssss".. Hålet Marie hade försökt laga var tydligen större än hon trodde så självklart försökte vi laga det, dock utan resultat. Lägger upp bilder på det sen när jag kommer hem för jag tror nog bara tjejer kan laga den så som vi gjorde :P.. Sen att den inte gick att använda så att Anna och jag fick sova tillsammans det är ju en helt annan sak.
Dagen efter stack vi ner till stan för att dels köpa kvällens favvodryck och samtidigt bjuda Marie på lunch eftersom hon fyllde år för ja, jättelänge sen :P.. Åt på en helt otroligt god resturang, Akropolis, där man blev avundssjuk på vad den andra beställde men absolut inte ville ge upp sin egen mat :)..
På kvällen var det fest på Sivans och även det va helt okej. Jag är ju inte en sån som brukar dansa hela kvällarna utan går runt och pratar med folk mest hela kvällen, kände att det va väl just det som saknades eftersom jag inte kände någon i princip. Kanske va därför jag startade min sms-terror mot folk, förlåt alla som råkade ut för den förresten!
Igår gick vi upp sent och stack än en gång in till stan, men denna gång för att möta upp Maries kompisar och äta en gos frukost, där satt vi tills bussen gick eftersom jag å Anna hade packat väldigt tungt och redan hade lite smått ont i ryggarna efter madrassen :P..
För att sammanfatta så var helgen full av skratt och det va skönt att komma lite tillbaka i gamla rutiner från när man var mindre. Tack tjejer för en rolig helg, nästa gång tar vi det i Linköping :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0