Inget bra ställe att vara glömsk på

Det värsta med att jobba på det här stället är att även om man bara ska gå å göra en så simpel sak som att kissa så måste man ha med sig sitt passerkort annars kommer man inte tillbaka in i sin korridor igen. Detta borde inte vara så svårt egentligen eftersom vi har fått ett band som ska hänga runt halsen med kortet i. Men jag tycker ju självklart inte om att ha på mig det så kortet brukar ligga bredvid mig istället.. Men va hände då precis nu när jag va på toa? Efter mitt besök upptäckte jag att kortet inte hänger där det ska och ser bilden där det ligger å hånar mig på skrivbordet.. Knackar lite lätt på dörren in till korridoren... Ingen reaktion.. Knackar igen, fast denna gång lite hårdare.. Ingen reaktion.. Har man tur så brukar det gå folk förbi där lite då å då som det gjorde sist jag glömde kortet, men just denna dag så är det helt dött överallt, på alla våningar jag kom åt.. Så efter ett tag försökte jag en gång till, denna gång bankade jag verkligen och som en räddare i nöden tittar Fredda ut ur vårt kontor och kommer å öppnar, självklart inte utan att hånskratta lite!
Men men, allting gott, slutet gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0