Stödhjul tack!

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, varför startar jag inte en kategori som heter olycksfågeln?? Jo för om jag gjorde det så skulle säkert olyckorna rada upp sig..
Idag precis som alla andra dagar cyklade jag till jobbet, väl framme måste jag upp för en liten trottoar. Eftersom jag har cyklat där hela den här terminen så tänkte jag inte direkt på att just idag va det svinhalt utan kör på som vanligt. Första däcket kommer upp på trottoaren, andra stannar kvar på vägen och glider längs med kanten tills jag ramlar och smäller i ganska ordentligt. Jag landade med axeln före så det är rätt så smärtsamt att sitta med armen i det här läget men jobbar ju med datorer så lika bra att vänja sig, jag fick cykeln över mig så på något sätt lyckades jag förstöra mina favoritbyxor *snyft* men samtidigt skada mig så det svider som tusan. Inte nog med det så känns det som att jag skrapade upp utsidan av benet också, men där gick det inte hål i byxorna så har inte vågat kolla redigt än. Och till sist men inte minst, vilket knä tror ni jag lyckades landa på? Det dåliga såklart, vad annars liksom..

Självklart så såg folk även den här vurpan. Bland annat en som vi jobbar i samma projekt som, han va snäll nog att lyfta av mig cykeln och hjälpa mig upp. Efter det när jag parkerar cykeln kommer nästa fram och frågar hur det gick, ingen aning om vem han var men han var tydligen någon som jobbade här med. Efter det när jag kommer in säger en "det där såg inte bra ut dö" (med grov östgötska). Man får väl tänka positivt, det va ju i alla fall inte tre busslass med ungar som såg mig den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0