Otur eller idioti?

Hm, vart ska man börja efter helguppehållet??
Fredag morgon: Vaknar sent. För ovanlighetens skull utan självförvållad huvudvärk. Sätter mig vid datorn för att se det senaste Greys Anatomy. Får hem det jag tror är det nyaste, reagerar inte på att det inte är det formatet dom brukar va i utan istället godtrogen som man är installerar det codec som behövdes. PANG säger det i princip och mitt virusprogram får fnatt, det hittade infekterade filer överallt.. Blir självklart förbannad dels för att datorn var relativt nyformaterad samt att jag inte tänkte mig för, men tar det några timmar varje morgon för hjärnan att börja bli duglig så har man ju i alla fall något att skylla på.
Eftersom Becka skulle komma kl 13.30 till stationen så hade jag inte så mycket tid för att få bort viruset på, så istället fick det rota in sig ordentligt i systemet för att sen ta itu med det på söndagen igen. Så igårkväll (söndag) kunde jag äntligen ta tag i det igen, men inget av mina försök att få bort det lyckades. Det var bara att börja formatera om datorn IGEN. När väl det var klart var det bara att installera alla program igen, men någonstans under installationerna och grejander så skrivbordet ser ut som det ska igen så hände en ny grej. Mitt tagentbord pajade, inget jag gjorde hjälpte där heller utan istället fick jag acceptera att min kära tagentbord sen 6 år tillbaka hade till slut lämnat mig.

Snacka om I-landsproblem :P


Kommentarer
Postat av: Lill

Det är så underbart att läsa den här bloggen jag blir alltid så glad över den. Jag har fortfarande dåligt samveta över mitt föra tangentbord men det berodde ju på att jag gjorde hål i mellanslags tangenten hur sjukt är inte det. Satt lite mycket vid datorn tror jag.

2008-10-06 @ 18:09:48
Postat av: Lina

Å va gullig du är Lill :).. Har ett till salu nu, numlock-knappen är den enda som fungerar men använder man det ofta så varför inte satsa stort då ;)

2008-10-06 @ 20:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0