Tillbaka

Nu är jag tillbaka efter ett litet uppehåll här samt ett besök hos föräldrarna. Jag tänker inte säga att jag äntligen är tillbaka i Linköping för det har varit helt otroligt skönt att vara hemma där jag knappt behövt lyfta ett finger plus att jag äntligen kunnat sova, kanske till å med lite för mycket.
Men i alla fall så är ju världen en väldigt konstig plats å ibland väldigt väldigt liten. När jag skulle gå på tåget ikväll ser jag Scherman sitta på tåget (bör tilläggas att Scherman å jag går i samma klass å har varit med i samma festeri så vi känner varandra väldigt bra). När jag kommer till min plats så ser jag just denne Scherman sitta på MIN plats, han hade åkt från Kalmar å alltså av 200 platser valt just den jag råkat köpa. Detta gjorde inte mig så mycket då jag kunde sitta i närheten å istället för att läsa hela resan som jag brukar så kunde jag nu sitta å prata skit med Scherman å Babben istället.
När vi nästan var framme i Linköping går en av personalen runt på tåget å frågar om vi ska med några bussar (även stadsbussar) då tåget skulle vara några minuter försenade. Både jag å Scherman skulle till Ryd och fick reda på att det skulle gå bra. När vi kommer dit bussen brukar gå ifrån ser vi inte skymten av bussen utan får istället vänta i 30min på nästa. Tack SJ å Östgötatrafiken för det underbara samarbete! Å jo, det där va ironi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0