Radiotjänsten

Vad är deras problem egentligen? Är de bara så pratglada så de ringer på varje dörr de hittar alltså även till de som redan betalar den förbannade avgiften?
Igårkväll kom just radiotjänsten hem till mig och presenterade sig väldigt artigt. Jag förklarar lite snällt att vi redan betalar och att det står i mitt namn. Han tittar förvånat på mig och frågar vad jag heter. Lina Andersson säger jag fortfarande med humöret i behåll. Jahaaa, säger han precis som att han kommit på något. Det är alltså du som är L Andersson i den här byggnaden, och pekar på namnskylten som finns utanför dörren. Han fortsätter: Jag såg ju att det fanns en L Andersson här som betalade men kunde inte hitta någon där nere så det är alltså du. Trött som jag var spelade jag bara med och skrattade lite med honom (innerst inne åt hans idioti). Efter lite fler ubyten av ord kunde jag äntligen stänga dörren och känna irritationen stiga inom mig.
Har radiotjänsten inget att gör längre kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0