Fyller dagarna

Efter alla föreläsningar igår begav vi oss ett gäng till Princess Park för att spela lite footy. För det första, bollen är inte rund så man vet aldrig vart den kommer att hamna.  För det andra, det gör skitont om man träffar fel, och rätt i å för sig. Efteråt klagade alla över svullna fötter och blåmärken :P.. Personligen har jag inte så ont i foten, utan mer vristen eftersom jag träffade fel typ varje gång. Men kul var der, och vill gärna testa på det igen (även om riktig fotboll är roligare).



Efteråt "firade" vi detta med japansk mat och lite öl. En helt igenom lyckad dag/kväll med trevligt sällskap.



Efter detta tyckte Kenny å jag inte att kvällen var slut ännu så vi stack till en pokermatch här i huset. Satt där i kanske en timme å gick hem 15 dollar rikare. Ibland ska man ha tur :).
Idag däremot blir det plugg för hela slanten. Eller i alla fall till kl 17.00 för då ska jag träna fotboll med en RUND boll. Åhh det kommer bli så kul, fyra år sen sist så får väl se om knät håller eller inte. Kanske ska berätta varför jag ska träna fotboll också. Har anmält mig till en årlig turnering här, mitt hus mot något annat universitets boende. Så den 12/9 smäller det å har tydligen redan fått en stor hejjarklack :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0