Sista kvällen

Jaha, idag har jag tillbringat min sista dag, kanske någonsin, i Melbourne och Australien. Det är väldigt blandade känslor. Är ju glad att åka hem självklart och Melbourne har aldrig riktigt känts som hem. Men ändå har man tillbringat en lång tid här så kommer sakna staden väldigt mycket. Hade jag gjort om det här halvåret hade det dock varit mycket jag gjort annorlunda. Hade till exempel aldrig bott här, men samtidigt så hade jag inte träffat alla underbara människor här i så fall.
Aja, dagen har i alla fall tillbringats med franska Marie. Under några timmar gick vi omkring i staden för att säga hej då till alla ställen där vi praktiskt taget blev stammisar. Å nu på kvällen lagade hon mat åt mig och vi såg en film. En perfekt lördagskväll inför en lång flygresa imorn. Kl 12 kommer bilen å hämtar mig här för att ta mig till flygplatsen. Och kl 15.30 lyfter första flyget som går till Hong Kong. Blir samma resa hem, Melbourne-Hong Kong-London-Arlanda och ännu en gång 29h. Är alltså hemma måndag morgon i Sverige. Dvs ifall det inte blir några förseningar på grund av snöstormar där hemma. Vilket inte känns helt omöjligt med tanke på hur ni har det just nu. Bye bye Melbourne, i'm gonna miss you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0