Tillbaka steg 1

Tillbaka i kära Melbourne igen med min egen dator så nu ska jag använda å ä ö alldeles för mycket. åäöåäöåäö. Men det var inte helt utan dramatik jag kom hit. För det första var jag tvungen att gå upp klockan 5.30, dvs lika med döden eftersom man sover på ett hostel och folk kommer in å ut på rummet, speciellt en lördag när det är väldigt svårt att vara tysta tydligen. Men får väl skylla på att druckit något som heter alkohol. åäö. Menmen, på flygplasten går jag upp till incheckningen som vanligt och tror allt är som det ska. Killen i incheckningen var jättetrevlig och skämtade en massa och när han får se min väska säger han att den ser tung ut. Den är tung svarar jag och lägger upp den på bandet där jag ser att den väger 22,7 och andas ut eftersom det är 23 kilo här. MEN då kommer det. "Du är 7kilo övervikt!" Jag bara gapar. Vadå 7kilo övervikt? Tydligen hade jag på något sätt råkat boka för 15kilo och han sa nu att det skulle kosta mig 105dollar att få hem väskan med så mycket grejer i den. 105DOLLAR!!! åäöåäöåäö. Men han hade en lösning. Eftersom jag hade en dator kunde jag separera den från de andra grejerna och packa ner 7kilo i min ryggsäck. Så fick gå åt sidan och packa om allt, väldigt kul! åäöåäö. När jag kom tillbaka till killen vägde han aldrig min ryggsäck vilket jag är glad för för troligen var det mellan 10-12 kilo där i. Det var extremt svårt att bära den. Men han säger också! Oj, du packade verkligen om allt va? Ja? säger jag med ett stort frågetecken i ansiktet. Å så säger han det jag absolut inte ville höra: Du hade kunnat ha några kilo övervikt, jag ville bara se så du verkligen gjorde något och så att du lär dig tills nästa gång! Vadå lär mig? Det var ju ett misstag, trodde ju verkligen att jag bokat 23kilo. Aja, det var gjort och jag behövde inte betala någon övervikt! Phu!
Men väl tillbaka i Melbourne var sig inte allt som likt. MIN RUMSKOMPIS BOR INTE HÄR LÄNGRE! Så bara för att jag bor ensam så sprang jag omkring å dansade i underkläder bara för att jag kan. Å lite för att fira! Senare stack jag iväg för att träffa Anna å Sander tillsammans med Kat. Det var Annas å Sanders sista kväll här. Förstår inte att jag inte kommer träffa henne så ofta här längre. Har ju i princip varit varje dag sen vi sågs första gången på Queensberry hotel och det var kärlek vid första ögonkastet :P. åäöåäö. Melbourne kommer inte var sig likt nu när hon inte är här längre. Kat och jag får roa oss själva helt enkelt! åäö

Kommentarer
Postat av: Anna W

<3

nej bangkoks flygplats i 4 tmmar är inget att hurra för direkt, jag vill tillbaka!

2009-12-14 @ 16:33:58
URL: http://lillamaggie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0