Var är jag?

Okej var är jag nu undrar ni säkert alla? Jag är i Brisbane. Efter Airlie Beach satte jag mig på nattbussen ner till Rainbow Beach. Allt som allt tog det 15h och jag är väldigt tacksam över att jag har lärt mig sova i princip vilken position som helst nu. Bussresan gick otroligt snabbt men vaknade till hela tiden så någon effektiv sömn blev det väl inte. Plus att man var lagom öm i kroppen efter det. I alla fall var Rainbow Beach en rejäl håla som inte hade något att erbjuda. Är glad att jag bara stannade där i en natt för det fanns verkligen inget att göra. Satt mest i mitt rum å kollade på film eftersom jag var för trött för att prata med människor. Plus att det var rätt skönt att va för sig själv igen. Har ju inte varit det på i princip 5 månader. I Melbourne kände man sig aldrig riktigt själv.
Men jaja, nog om det. Är som sagt i Brisbane nu och det tog inte lång tid innan jag gjorde bort mig där. Eftersom jag har varit här förut så visste jag ju vart mitt hostel var och gick dit direkt. Väl där kan dom inte hitta min bokning och jag blir självklart lite arg, eller väldigt arg måste jag säga för jag behövde ju någonstans att bo. Plus att man blir lite extra grinig efter att ha suttit å svettas i en varm buss i 5-6h. Efter att ha skällt ut dom lite smått så säger jag: Jag ska bo här på 380 Roma St. Å får svaret: Det här är 330 Roma St. Ops tänkte jag å bad om förlåtelse :P. Det va helt enkelt bara att bege sig upp ännu längre på gatan vilket jag faktiskt ine ångrar. Detta hostel verkara vara helt underbart. Plus att det var en svenska i receptionen som jag ska träffa lite senare ikväll. Gillar det redan :).
Å även att jag är i ett fantastiskt land så börjar jag få nog av det. Det kanske har märkts ganska länge på mina inlägg i å för sig. Är nog ingen människa som ska vara ute å resa i ett halvår. Det räcker gott å väl med några veckor! Plus att jag inte har använt min hjärna sen i oktober, sakta men säkert tynar den bort till en blondiehjärna :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0