Bara problem

Jag blir galen.. Har äntligen varit hos polisen å skaffat nytt pass.. För det första va det skapligt svårt å hitta till polishuset här, alla hus såg exakt likadana ut och just det huset jag skulle till va svårt å se nummret på från vägen. För det andra hade jag läst någonstans att det kostade 140kr med nytt pass, men det stämde ju inte riktigt utan 400 skulle dom ha. Självklart hade jag inte så mycket pengar på kortet så ringde Frida å frågade om hon kunde sätta över pengar lite snabbt. Det gjorde hon och till slut kunde jag betala. Efter det frågade jag den aningen irriterade kvinnan om man inte fick några kopior på kortet, för det va ju egentligen det som va mest bråttom.. "Nejnej, du får bara ett pass om fem dagar", gaaaaaa.. Så vad gör man nu? Mattias har en bra kamera och har tagit såna kort förut så får väl helt enkelt be honom ta ett. Sen sticka ner till stan å köpa lite fotopapper å skriva ut det själv. Visst är det kul med extrakostnader som man inte räknat med :S.. Undrar vilka mer det ska hinna bli innan allt är klart med mina utlandsstudier, dvs om de någonsin blir helt klara.

Kommentarer
Postat av: Lill

Tänk så här om det är så här mycket problem innan kommer det nog inte bli några där :D

Känner mig väldigt positivt inställd till allt idag. Har nog med min enorma trötthet att göra.

2009-02-23 @ 16:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0