Info å ormar

Oh My GOD.. Idag har vi haft massa gymnasieelever på besök på universitetet och självklart fick jag vara med å informera lite å dela ut lappar. Några tog tacksamt emot informationen medan andra tittade på en som att man var pesten själv! Men det är inte det jag tänkte skriva om utan biologerna hade med sig några av sina vänner. Ett par ormar och några kackerlackor. En kille gick omkring med ormen i folkmassan å ställde sig väldigt nära oss å jag ville bara springa därifrån för ormar är  ju bara det läskigaste som finns. Men Christian från Jur6 tyckte nog jag va lite mesig å lyckades övertala mig att försöka röra den ena ormen ifall han rörde kackerlackan. Personligen tyckte jag det kunde vara värt det å gick med på det! Vi gick fram till ormen och tjejen tog undan huvudet så jag kunde få röra vid svansen. Jag tvekade några gånger men till slut lyckades min hand göra det som min hjärna egentligen inte ville. Å den va ju inte semig alls som jag trodde, utan lite så där halvlen. Tro inte att jag nu har botat min ormskräck för hjärtat har nog aldrig slagit så hårt förut men jag är rätt stolt över mig själv ändå.. Hade även kackerlackan på min hand å shit va cool den va. Den hade som små hakar/klor som kittlade gött på handen. Jag tror jag tog ett steg i rätt riktning nu i alla fall, ett steg som kan behövas om jag ska ut å leka lite i Australiens bush!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0