Pubkväll

Pubkvällen är över, och jag måste nog säga att den va en succé.. All öl tog slut och näst intill all cider också. Tacosen va tydligen en mycket bättre maträtt att sälja än pastasalladen vi sålde förra gången, det vill säga för gästerna. För oss va det tvärtom, det krävdes mycket mer arbete och vi försökte ransonera med ingredienserna så gott det gick.
Eftersom pubkvällen gick i samarbete med Stalin (Statistikernas sektion) denna gån delade vi upp arbetet med att Stalin sålde alkohol medans vi serverade maten. Detta betydde att Stalin fick jobba lite längre än oss då ingen köpte mat de sista två timmaran typ, Men eftersom vi lagade all mat innan och åkte å köpte det igår osv så tror jag nog i slutändan att det gick rätt så jämnt ut, hoppas bara inte det blir några sura miner ändå för kvällen va ju helt igenom lyckad å trevlig..

Imorn är det seminarie som gäller, tror det handlar om att vi ska diskutera valt problemområde inom temat gruppen valde. Min grupp valde transport och kommunikation och därför skrev jag om SJ och deras problem med att hålla tider. Fattade nog inte att det va så illa som det va innan jag började forska lite i det. Förra året avgick/anlände högfartstågen rätt inte mer än 31% av gångerna, sjukt dåligt.
Nä nu är det läggdags ifall man ska orka med morgondagen. Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0