Datorproblem

Min stationära dator har i några veckors tid haft lågt systembatteri å har varit rätt så irriterande på så sätt.. Men idag öppnade jag äntligen datorn å lokaliserade batteriet å bytte. När jag startade datorn igen gick den igång som den så snällt ska och verkade inte ha några större problem längre.. TILLS jag skulle starta MSN och kolla min LiU-mail. För det första gick det inte gå in på MSN hur jag än försökte, satt å installerade massa system32-grejer å allt men inget hjälpte för det. LiU-mailen kom jag åt men efter många varningar om att sidan inte var pålitlig å sånt, väldigt irriterande. Så ett tag har jag nu suttit å läst igenom forum efter forum å försökt komma på vad det va, men alla som hade löst det hade norton installerat å den blockade något. Men mitt snälla avast blockade inget och kunde alltså inte skylla på det. Helt plötsligt upptäckte jag att det stod kl 1.37 på min dator, hmmm, det är ju inte rätt tid. Gick in å ändrade det å även datumet som hade ställt om sig till april 2003. Gissa nu då.. Problemet löst!! MSN hoppade igång å jag får återigen gå in på min mail utan problem. Nu kanske det här var ett problem som är väldigt självklart för alla datorkunniga men personligen tyckte jag det va väldigt ironiskt. Man kan lösa det mesta genom tur med andra ord..

Passade även på att rengöra datorn när jag ändå va inne i den å gjorde en rätt så förvånadsvärd upptäckt: ett popcorn! Hur den har kommit in i dit kan jag inte ens föreställa mig, och hur länge den varit där vågar jag inte tänka på. Minns inte senast jag åt popcorn. Men nu är datorn ren igen och han pustar inte lika mycket. Å min bror sa att det bara va å slänge den gamla dumburken, pyttsan heller :P

För övrigt så har jag bestämt mig nu, blir fest med tjejerna ikväll. Vi ska även basta ikväll så va beredda på fyllesamtal å sms för kvällen börjar redan kl 16 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0