Dom kallar det tentaplugg

Kvällen börjar lida mot sitt slut och här sitter jag med fötterna i ett vad som en gång var ett varmt fotbad. Även om vattnet just nu är kallare än min kalla lägenhet som faktiskt råkar vara den kallaste i Linköping, utan tvivel, så vill jag ändå inte ta upp fötterna. Påminner lite om när man sitter på bryggan i stugan å njuter av att kunna svalka fötterna i sjön en varm å skön sommardag. Bara att det här är lite mjukare att sitta på å fötterna når den uppblåsbara bottnen å jag egentligen fryser häcken av mig.

Kvällen har bestått av plugg till tentan på tisdag. En tenta jag har efter mig för att när den gick förra året råkade min mamma fylla jämnt så familjen åkte på skidsemester i Lofsdalen, något som jag verkligen inte ångrar. Hade aldrig åkt skidor förut i hela mitt liv, om man inte räknar med miniskidorna som jag åkte rätt in i ett träd med eftersom Marie å jag såg blodspår mitt ute i skogen å fick väldigt bråttom hem :P.. Så det kanske är en sak jag borde haft med på listan över gjorda saker 2008, det å gokarten, men är man glömsk så är man.. Hm, det kanske har med åka in i trädet att göra förresten, allt börjar klarna upp efter 15 år, det då på tiden!! :P
Omtentan som jag lyckades plugga en hel timme till gick samma dag som suntrip, därmed tidsbristen. Det är inte lätt att hinna med plugget när man har möten eller andra saker att planera i nära på varje dag några veckor i förväg. Tredje tentan lyckades jag plugga två timmar till men kommer inte ihåg varför, troligen ville jag koncentrera mig mer på kurserna som gick då istället, vi säger så i alla fall.. Men nu, NU har jag ändå en hel helg plus några kvällar att plugga, så gissa vad jag kommer göra i helgen! Gooooo Databaser!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0