Varför kan det inget vara lätt bara en gång?

Jag brukar säga att alla konstiga saker händer mig, men då menar jag i en negativ bemärkelse. Men idag har det inte bara hänt en dålig sak utan även en bra sak, även om den bra saken inte kan överväga det faktum att min dator som är inskickad på lagning inte finns någonstans att hitta. Jag har idag ringt posten å frågat varför det ser märkligt ut på spårningen där InfoCare har hämtat datorn men i samma minut så återfinns datorn på Växjö postcentral. Postmannen säger att det måste ha blivit något missförstånd bara och att uppenbarligen har InfoCare hämtat datorn, för hos posten fanns det absolut inte.
Därför ringer jag självklart till InfoCare direkt efter och frågar om dom har min dator där, för en vecka efter att de "hämtat" datorn blev min felanmälan deaktiverad. Frågar vad tusan det är frågan om och fick svaret att det kanske blev något fel med tanke på julen. Den här människan var väldigt hjälpsam och har hela morgonen försökt hitta min dator men den verkar inte finnas hos InfoCare heller, men hon ska nu försöka reda ut det här med posten å ringa tillbaka mig så fort hon vet något.

Men en liten ljusglimt i mörkret är att det droppade ner en film i brevlådan idag. Den kom från LoveFilm och är inplastad, så antar att det inte är en hyrfilm. Det finns heller inget krav om att dom vill ha tillbaka den som en hyrfilm. Å till sist men inte minst, jag är inte medlem på LoveFilm så tycker detta är en väldigt märklig dag. Så nu är det väl bara å vänta på att den snälla tjejen från InfoCare ska ringa plus att en räkning ska komma på en film som jag uppenbarligen inte beställt (även om den är bra :P).. Det kommer bli en bra dag detta, säger hon med ett inslag av bitterhet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0