Vindar

Snön har börjat fall igen å här sitter vi på FOI å fixar ihop vår presentation till slutseminariet imorn å allt jag kan tänka på är hur det blåser. Det blåser inte så kraftigt idag men man ser ändå åt vilket håll snön far, idag har jag tur så det blåser faktiskt medvind hem sen. Å detta i sin tur får mig att ännu en gång börja tänka tillbaka på varma sommardagar i stugan, denna gång när det blåser lite där med. Pappa brukar alltid säga, "Ja nu blåser det sydostlig vind" vilket kan betyda att det blåser rätt in mot land, minns inte vilket håll men ni förstår ju exemplet ändå. Här ser man alltså skillnaden. I skogarna blåser det faktiskt åt en riktning vilka finns i 12 olika kombinationer (om jag räknat rätt), men här i Linköping finns det bara två olika vindar, antingen är det medvind eller motdvind, för att som någon gång har cyklat i Linköping vet ju att det alltid blåser motvind här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0