Citygirl

Igår blev det ingen rolig dag. Hade en sjuk jetlag å kom inte upp ur sängen förens kl15 då hantverkaren knackade på. Efter att ha tittat på den lösa listen han skulle fixa försvann han och kom inte tillbaka. Han sa att han bara skulle hämta några saker så självklart trodde jag att han skulle komma tillbaka. Istället knackade han på imorse kl 9. Å eftersom jag fortfarande går efter Sverigetid så fick jag väl sammanlagt 3h sömn inatt. Men det var nog bara bra, då kanske man kan somna lite tidigare ikväll. Resterande tid av dagen har spenderats genom att leta runt i stan. Tanken var att jag skulle gå till en vodafoneaffär å sen till en coles (mataffär), men inte någon av dem fanns där de skulle enligt kartan. Men istället hittade jag skolan och den byggnad jag ska till på tisdag när det kör igång. Och samtidigt hittade jag själva city med massor av affärer. Jobbigt att det skulle vara så nära skolan, kan nog bli några svängar förbi där :P.. I city gick jag omkring på måfå bara, men visste hela tiden vart jag var å hur jag skulle komma hem så det känns som man börjar förstå gatusystemet äntligen. Men när jag gick omkring där stötte jag på både en vodafoneaffär och en coles. Så ett nummer är införskaffat och mat för kvällen fixat. Ibland ska man ha tur :). Å ännu mer tur hade jag när jag upptäckte att spårvagnarna gick direkt från centrum till utanför lägenheten, score :).. Nähä, det får nog bli allt för den här gången. Än händer det inte så mycket här men hoppas det ändrar sig snart. Hoppas ni har det bra i regniga Sverige!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Hello girl!!!!!

Hoppas att du får en underbar tid, down there :)



Kraam

2009-07-10 @ 09:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0