Köttbullar och "nollning"

Äntligen har jag hittat köttbullarna. Har letat sen jag kom hit men utan resultat. Det är inte direkt lätt att laga mat här, främst eftersom jag bara har två plattor och en micro, men även eftersom man inte vet vad hälften av allt är, plus att min frys inte fryser saker så om man köper något som räcker till mer än en gång så får man alltså räkna med att äta det tills det tar slut. Med andra ord kommer det bli köttbullar och makaroner i fyra-fem dagar nu, mumsigt.

Idag började "nollningen". Det är egentligen ingen nollning utan mer aktiviteter för oss nya i huset. Det hela började med lite information och sen en grillning. Och snart kommer det fortsätta med en fest med temat cowboy och indian. Typiskt att man inte har sin underbara cowboyhatt här då självklart. Men hittade en tygväst med fransar på och den gör ärligt talat att jag ser mer ut som en hippie än en cowboy, men den får duga. Man kan ju inte ta med sig allt hit när man bara fick ta med sig en väska :S..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0