Överlevde första föreläsningen

Festen igår finns det inte så mycket att säga om egentligen förutom att det va jättekul. Kul att lära känna lite folk här i huset äntligen. :)

Hade min första föreläsning idag och den va väldigt intressant. Ännu en gång ska jag ge mig in i databasernas värld men det blir nog bättre denna gång eftersom föreläsaren verkligen fångar ens intresse så denna gång hoppas jag att jag lär mig något. Än så länge har jag bara sett fördelar att plugga här. Föreläsningarna är bara en timme långa, du kan själv välja ditt schema (inom vissa gränser) och än så länge har jag inte behövt köpa något kursmaterial. Med andra ord, precis så som det ska vara för en fattig student.

Har glömt bort att berätta att jag fått en rumskompis också. Hon flyttade in i lördags och vi lär känna varandra sakta med säkert. Hon är amerikan så jag kanske inte kommer hem med aussie-dialekten i alla fall :(. Men ska göra ett bra försök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0