Utforskat lite mer

För första gången sen jag åkte hemifrån för en vecka sen vaknade jag idag upp å kände mig relativt utvilad. Kan det vara så att man kan hoppas att jetlagen är över? Hoppas det. Stack i alla fall iväg en sväng på stan idag igen. Köpte mig en ny plånbok som hon sänkte med 10 dollar för att den hade en repa som jag fortfarande inte har hittat. Tog ju inte med mig några finare skor heller så självklart var detta tvungen till att inhandlas ;). Kommer nog behöva en stor garderob om jag ska få plats med alla skor sen :P. Förra gången gick jag mest längs gatorna och försökte orientera mig men denna gång gick jag faktiskt in i köpcentrumen och shit vad stora dom är. Det finns hur många roliga butiker som helst. Å på en gata som lika gärna kunde varit en slaskig gränd hittade jag en bokhandel som säljer böcker på utländska språk. Tyvärr va denna stängd, men ska absolut utforskas någon gång i framtiden. Men på denna "gränd" var det proppfullt med människor och var fylld med matställen från världens alla kanter, förutom Sverige dvs, blir nog inga kroppkakor här :(.
Imorn tänkte jag ge mig ut ännu längre bort från min lilla säkerhet i lägenheten. Har nämnligen fått nys om en galleria som är lite mer i ens egen prisklass, å det bästa av allt. IKEA ligger där ute :P. Varför sluta handla svenskt när man är i ett annat land :P


Kommentarer
Postat av: Lill

Det där med bokhandeln låter ju bra... :P

2009-07-12 @ 20:46:47
URL: http://kopavingarforpengarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0