Flugorna anfaller

Har äntligen fått lite färg på näsan idag. Tyvärr är det ju som alltid, RÖD RÖD å lite mer RÖD!  Blir aldrig brun utan jag brukar gå först till någon slags kokt kräft-röd för att senare återgå till min vanliga transparanta och likbleka hud. Men i år kan ju faktiskt vara första året då jag kanske kan få något mellanting för en gångs skull, återstår å se helt enkelt. Skulle ju inte vara helt fel å komma ner till Melbourne med lite solbränna där dom förhoppningsvis är vinterbleka just nu :)..
Dagen började med att måla lite för att senare övergå till en fika med Lill i Hultsfred. Hon har fått jobb å lägenhet där så är jätteglad för henne. En vacker dag kommer hon va alla elevers favvolärare, henne kan man lära sig mycket av ;)

Började fundera på en liten sak idag när jag klippte gräset också. Kan flugor känna smärta?? Hade nämligen världens mest irriterande fluga runt omkring mig under tiden. Jag slog å slog på den men inte försvann den, vid ett tillfälle ställde jag mig tlll å med å skrek på den (tur gräsklipparn va igång så inte grannarna hörde :P), men den kom bara tillbaka för mer. Jag hade ju knappast kommit tillbaka om en varelse som är 1000000 gånger så stor som en annan hade slagit till en, det känns ju som att det borde vara ett dödande slag snarare. Blir galen, tyvärr är det väl mygg å flugor som tillhör de få negativa sakerna som finns med en svensk sommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0