Cairns och Airlie Beach

Spenderade några dagar i vackra Cairns där vi bodde på ett jättebra hostel, Gilligans. Maten var inkluderad och ölen var billig. Dock var Cairns en rätt tråkig håla där man inte kunde göra så mycket. För att sysselsätta sig var man tvungen att ge sig ut på skitdyra utflykter. Alessia och jag gjorde bara en för ja, vi hade ju inte råd med mer men ångrar absolut inte att jag valde den. Vi åkte båt långt långt ut på barriärreven och snorklade och solade. Men det var inte allt, vi fick också ett introduktionsdyk där vi fick röra vissa koraller och jag blev bland annat tagen på kort med en nemofisk. Hur coolt som helst. Å mersmak fick man ju för dykning också så en vacker dag blir det nog ett cert där. Dagen efter hyrde vi en bil och åkte upp till Cape Tribulation för att gå lite i regnskogen och försöka se de vilda krokodilerna. Regnskog såg vi men inte någon korkodil. Istället såg vi två varaner vilket var rätt coolt. Samma kväll började Annas, Sanders och min roadtrip ner till Airlie Beach, en roadtrip som tar ca 9h. Tanken var att köra hela natten eftersom vi var tvungna att lämna in bilen kl 8 nästa morgon men vid kl 1 insåg vi att vi var närmare än vi trodde och bestämde oss för att sova lite. Vi parkerade några meter från vägen och la oss till rätta, i alla fall så mycket till rätta som det är möjligt i en bil. Själv hade jag precis kört så jag kunde inte riktigt sträcka på benen åt något håll. Plus att så fort vi stängde av ACn så blev det väldigt varmt å fuktigt i bilen vilket gjorde det svårt att sova. Vi var helt enkelt tvungna att sova med alla fönster nere men vi var alldeles för trötta för att ens fundera på att bli rånade. Plus att vi var ute i skogen mitt i ingenstans. Efter några timmar av sömn fortsatte vi körningen vid 5.30 igen. Väl i Airlie beach la vi oss bara i en park och sov resten av dagen i princip. Helt igenom har det var en härlig resa, men väldigt väldigt varmt. Man kan inte gå ut utan att börja storsvettas. Men om några dagar ska jag ge mig ut på en kryssning och njuta ordentligt av att vara på en båt å inte bry mig om något annat. Och om tre veckor idag börjar min hemresa. Helt sjukt så snabbt tiden har gått här! Men ska bli väldigt skönt att komma hem!

Kommentarer
Postat av: Lill

Jag tycker det låter som om du har det väldigt bra hela tiden, men jag ser faktiskt fram emot att du kommer hem snart!!!

Kram

2009-11-30 @ 18:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0