En speciell dag i Melbourne

Hjälp vad jag är sämst. Det är ju nästan en hel vecka sen jag skrev något här nu men det har inte funnits mycket tid över. Har knappt varit hemma å eftersom jag vill visa lite kort på vad som händer här så har det inte blivit att lägga upp något heller. Dock har jag påbörjat många inlägg å sen blivit avbruten. Å är alldeles för trött för att ta mig tiden till att lägga uppbilder nu men kommer i alla fall berätta lite kort om två stora händelser här. 

Helgen bestod av födelsedagsfirande kombinerat med halloweenutklädnad. Alla klädde ut sig och det blev en helt underbar fest. Den va så rolig så att vi bestämde att göra något liknande i helgen igen! Men det jag och Anna, Amy och Plamena klädde ut oss till var nog ändå det bästa. Vi var Ninja Turtles, med andra ord gröna å fina, lovar att det kommer kort på det en vacker dag när det regnar här. Kan inte dröja allt för länge.

Å idag var det en väldigt speciell dag. Denna tisdag varje år stänge i princip hela staden ner allt och åker ut till hästracebanan för att se den stora Melbourne Cup. Detta var ju självklart inget vi ville missa så vi gjorde samma sak. Började med lite frukost här i Village för att senare sitta på en filt hela dagen och låtsas att man vet något om hästracen :P. Det var en väldigt speciell upplevelse och vi hade otroligt roligt på vår filt. Det roligaste var nog att se hur alla klädde sig, det är nämligen tradition att man ska klä upp sig och att tjejerna ska bära hatt eller motsvarande. Det kommer kommer bilder på det också, lovar :)

Men nu ska jag äntligen ta mig en rejäl natts sömn, även att klockan bara är 22.00. Har inte sovit bra på en vecka säkert så tycker jag förtjänar det nu. Nattinatt

Kommentarer
Postat av: Toni

Fan va gött att du bara kan glida runt nu. Det är du säkert värd även om det mest har verkat som du glidit runt mest hela tiden! =) 45 dar kvar....det är ju hur mkt som helst. Norrköping saknar dig.

2009-11-04 @ 20:29:32
Postat av: Lina

Glida? Har nog haft massor att göra men det är så tråkigt att skriva om bara :P. 45 dagar är nästan lite för mycket. Saknar er så mycket där hemma. Tack för kortet och presenten förresten!

2009-11-05 @ 00:10:58
URL: http://linameek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0