Nya Zeeland del1

Okej, sa jag ser en bil. En jattejattestor bil!! Jag satter mig i den, det ar automat vaxel, blaaa. Jag inser att jag maste kora den har bilen fran Christchurch-Auckland, dvs minst 200 mil. Jag ar med andra ord livradd. Menmen, det har gatt bra och nu kor jag som att jag alltid har kort pa fel sida vagen. Sjukt hur snabbt man kan vanja sig egentligen.
An sa lange ar vi kvar pa den sodra on och ar just nu i Nelson men ska upp annu langre till Tasman park eller vad det nu hette. Dagarna bestar av mycket korning men det ar helt otrolig natur har sa man glommer bort att man kor hela tiden. Det ar berg overallt vilket gor det svart att kora. Vagarna ar slingriga och det ar inte det lattaste att kora en husbil upp och ner for bergen. Igar fick vi aven se lite saelar. Den forsta vi sag trodde vi var dod, men vi insag snart att den bara sov och att vi rakade vacka den eftersom den forsokte hota oss att inte komma nara :P. Lite senare hittade vi daremot fyra babysaelar lekande uppe i ett vattenfall. Hur dom kom dit har vi ingen aning om men shit va kul dom hade och otroligt sota dom var. Alessia lyckades till och med klappa en, valdigt avis. Annars ar det valdigt mycket akrar overallt. Nya Zeeland ar verkligen en stor bondgard. Vill man se far sa ar detta stallet att aka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0