Gårdagen å lägenhetssökande

Gårdagen började med slöande på hög nivå för att senare fundera på om det är värt att börja skriva på essayn. Jag beslutade att det inte var det, sköt upp det idag istället och har faktiskt kommit igång ganska bra. Målet är att bli klar med den imorn!
Senare på kvällen stack vi ut till Annas lilla skidstuga å drack lite vin för att senare gör Brunswick street osäkert. Så himla osäkert blev det nog inte, men det va trevligt å ha lite en svensk tjejkväll. När de andra ville hem stack jag vidare ner till surfinggänget som festade på stan. Tyvärr kom jag inte in på det stället eftersom de inte släppte in någon efter kl 1. Väldigt konstig regel måste jag säga. Så istället började jag gå hem, sur på vakterna och fundera ut en hämdplan. Nädå, men sur var jag å tröstade mig själv med lite Donken-mat.

Förresten lämnade jag en intresseanmälan på en lägenhet igår. Hela 35kvm stor och ligger i valla/fridhem så nära skolan å nära stan, helt perfekt. Den va också väldigt billig, vilket får mig att tro att det måste vara något stort fel på den. Annars är den helt perfekt, med lite vinklar så det inte bara är en kvadrat till rum. En hall å ett kök (eller ja, kokvrå som faktiskt är ett eget rum) så man slipper känna att allt är i samma rum, plus en balkong! Ska man hoppas på att man får den? Kanske är smartare att ta en studentlägenhet så man inte förlorar alla poängen hos Stångåstaden. Kan ju vara bra å ha ifall man får jobb där senare och vill uppgradera sig till en tvåa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0