Flum om lärarna

Egentligen har jag inget att skriva så detta kommer bara bli ett av mina vanliga fluminlägg. Men jag har ingenting att göra!! Mina uppgifter som ska vara klara på fredag är redan klara, hur hände det liksom?!?!?! Jag gör ju alltid allt i sista sekund så förstår verkligen ingenting. Skulle kunna börja med mina essays men det känns inte så motiverande klockan nio på kvällen. En essay ska man skriva då man har mycket tid och inte är när man är lite halvslö efter en lång dag i skolan. Får väl helt enkelt börja med dom imorn, för även om det är lång tid kvar till inlämning så är läraren på oss hela tiden att han vill se utdrag och en massa sånt.

Förresten så kan jag berätta lite om mina lärare. Okej, vi har ju då den här läraren som ska rätta mina essays. Han är extremt läskig måste jag säga, mest kanske för att han är som våran HH där hemma, men faktiskt med respekt. Han filosoferar en himla massa och kan precis allt om allt. Plus att han hotar att underkänna oss om vi inte kommer till de tre timmar långa föreläsningarna (ej obligatoriska) varje vecka där han står å pratar konstant = inte kul!!!

Sen har vi någon som ni i SVP3 känner igen, Pradip! Hade honom inte när han var i Sverige förra året så kan väl ine jämföra med något. Men han är väldigt bra på att föreläsa, dock sjukt dålig på att förklara vad det är vi faktiskt ska göra, så ännu en gång jämför jag lite med HH. Men i denna kurs så har vi även en handledare. Hon är ursprungligen från Polen så pratar med en liten rolig brytning. Samt att hon säger "right" i slutet av varenda mening. Detta var något jag upptäckte redan första föreläsningen har fortfarande inte kunnat sluta irritera mig. Men hon är ändå bra, dock även hon otroligt dålig på att förklara, så vi gissar oss mest fram. Hon har ju sagt att det inte finns något rätt eller fel så då får hon väl rätta därefter också :)

Vidare har vi Ian i projektledning. Första gången han kom in i klassrummet såg han extremt strikt ut och gav respekt med sig direkt. Även första meningen var skräckinjagande, men har sedan dess knappt sagt ett seriöst ord. Han är också väldigt sprattlig eller vad man ska säga och han ler numera konstant. Respekt har han fortfarande men mest för att han verkligen vet vad han gör.

Den sista läraren jag har är min favorit. Ett litet programmeringsgeni som förklarar allt tills alla förstår. Han har undervisat på LiU förut så om jag gör färdigt mina uppgifter tidigt, vilket händer ganska ofta, så brukar vi prata om gamla goda Linköping. Han tycker också det är väldigt intressant att berätta för hela klassen vilka otroliga skillnader det är mellan universiteten. Så på något sätt tror jag att jag har fått stämpeln: klassens fjäskare. Vilket jag för övrigt är stolt över ;)

Ja, det var väl alla mina lärare. Lite annorlunda från de svenska, både på gott å ont. Bara tre veckor kvar innan en veckas uppehåll (som kommer tillbringas med Dennis, han kommer verkligen helt perfekt) å sen en halv vecka med råplugg inför i alla fall en av tentorna :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0