Spontan helg

Det kan man lugnt säga att det har varit. Det hela började redan i fredags. Jag skulle enbart gå å möte Plamena för att få tillbaka mitt USB-minne. Grejen var bara den att det spöregnade och vi var dyblöta när vi träffades. Därför tyckte vi att det var en bra idé att dricka en öl medan regnet slutade och vi fick en chans att torka. Där sitter vi två osminkade tjejer med slapparkläder i princip och jadå, en kille upptäckte oss och började bjuda på öl. Mer än så krävdes det inte för att få mersmak och det slutade med att det blev en helkväll ute. Men detta är självklart inte allt!
Under kvällen fick jag ett erbjudande om att åka å surfa morgonen efter. Å eftersom jag aldrig i mitt liv har surfat förut så sa jag självklart ja! Sagt och gjort, vi åkte neråt i landet, på med våtdräkterna och i med oss i det iskalla vattnet vilket troligen var max 10 grader. Men att det var kallt glömde man rätt snabbt eftersom man var tvungen att koncentrera sig på att försöka komma upp på brädan. Något jag aldrig lyckades med men kände att jag kom närmare och närmare hela tiden. I hela två timmar var vi i innan vi fick nog och insåg att vi var rejält nerkylda. Efter det blev det lite lunch för att senare ta oss ner till Geelong och se det man absolut inte får missa när man är i Australien den här tiden på året, Footy finalen! I år var det St Kilda mot Geelong och gissa vem som vann?!?! Geelong! Något vi inte riktigt hade hoppats på för det tog oss otroligt lång tid att ta oss ut i stan då hela stan blev tokig efter vinsten! Det var folk och bilar överallt så polisen fick rycka in. Men rätt coolt å se :)
När vi äntligen kom hem vid ca 9-tiden på kvällen var vi alla extremt trötta men bestämde oss ändå för att gå ut å ta en öl. Sagt och gjort, blev inte så mycket dricka men dessto mer dansade vi. Vid ett tillfälle satt jag själv och vilade lite och en kille kommer och sätter sig bredvid mig och säger: Hur lever livet med dig? Bara bra, och du då? Svarar jag. Å får svaret: Det är på topp nu när jag har fått mitt kokain! :O. Snacka om att jag blev livrädd! Som tur var verkade han fatta detta och försvann snart därefter. Dagen efter stack vi till Max Brenner, ett café med en chockladmeny, mumsigt. Å senare blev det filmkväll med Anna, The boat that rocked och The lake house, två filmer som jag absolut tycker ni ska se. Ja det va nog allt för denna gång. Får försöka bli bättre på att blogga nu igen så inläggen inte blir så långa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0