Semestern

Ha, jag är så smart ibland. Eller jag hoppas att jag är i alla fall. Har kommit fram till att även ni som inte har facebook faktiskt kan se mina album där så nu slipper jag lägga upp en massa bilder här, vilket tar otroligt lång tid eftersom uppkopplingen här inte är den bästa. Länken till bilderna är: fejjan, berätta gärna om det funkar eller inte!

Så istället kan jag berätta lite kul som hände:
Söndag: Tidigt tidigt beger vi oss av mot Hervey Bay med en mellanlandning i Sydney så nu har Anna å jag sett Operahuset, dock bara från flyget men ändå, coolt :). Flygplatsen i Hervey Bay var sjukt liten och det va rätt så speciellt måste jag säga. Men det var varmt där, något vi har längtat efter allt för länge. Å eftersom denna längtan var så stor så spenderade vi denna dag på stranden, å va inte orolig, var för en gångs skull förnuftig nog att använda solskyddsfaktor. Å den enda solskyddsfaktorn som fanns att köpa där uppe var 30+ så det säger väl en hel del om hur stark solen är här. Senare på kvällen gick vi ut å åt för att fira Julias födelsedag. Allt kan ses på fejjan.

Måndag: Skulle vara dåligt väder denna dag, å det va det väl för att vara Queensland antar jag. Det va molning så denna dag begav vi oss till shoppingscentrumet. Kvällen spenderades med en lugn filmkväll.

Tisdag: Ojojoj, Fraser Island säger jag bara. Hur coolt som helst. Världens största sandö, med andra ord består även vägarna av sand så det var otroligt guppigt å skoj så klart. Den största vägen är själva stranden och kallas så klart highway 1. Fraser Island har även många insjöarFraser Island har även många insjöar med klart vatten. Tror till å med att man kunde dricka det så rent var det. Den coolaste sjön/ån var Eli Creek. Om man gick upp till toppen av denna så kunde man gå i vattnet hela vägen och vattnet gick bara till knäna. Vi åkte med en turistbuss med en guide som var väldigt duktig och kunnig om öns historia. Detta var en heldag och om ni någonsin besöker Australien så är detta ett måste!! Även denna kväll blev det film.

Onsdag: Sista dagen i Hervey Bay, vilket faktiskt inte var så mycket att se. Vi spenderade nog lite för många dagar där för dom har inte så mycket mer att erbjuda än Fraser och guidade turer för att se valarna. Menmen, ännu en dag på stranden blev det å senare på kvällen gick vi ut till en Irländsk pub där det fanns livemusik.

Torsdag: Ännu en gång går vi upp tidigt för att resa. Denna gång åkte vi ner till Sunshine Coast, Mooloolaba genom Marochoodyre. Att försöka utala dessa namn hade vi problem med en längre tid. Här nere mötte vi Plamena och ut på stranden var det som gällde efter incheckning. Senare på kvällen blev vi frågade om vi ville spela lite goonpong så självklart sa vi (goon=bib-vin som inte är så starkt, pong=kasta en pingisboll i glasen så de andra får dricka). Julia och jag kom till andra omgången medans Anna å Plamena var väldigt nära att vinna sin första match men blev tyvärr slagna på mållinjen. Sen blev vi även meddragna ut till en club där vi dansade natten lång. Det var även denna kväll jag hade min så kallade "olycka" :P

Fredag: Kan ha varit den bästa dagen under hela semestern. Vi åkte till Australian Zoo, dvs Steve "Krokodiljägaren" Irwins hem. Vi fick se en massa roliga och gulliga djur. Men det bästa av allt var nog att vi faktiskt fick mata en elefant :O:O:O.. Vi matade även en massa kängurus, shit vilka lata djur alltså. Dom bara ligger där å väntar på att någon ska komma med en näve full av mat, lite avis faktiskt :P. Å för att inte prata om koalorna som sover 20h av dygnet, men hjälp så söta. Å att vi faktiskt fick klappa en va pricken över i:t!
Annars var Australian Zoo väldigt coolt, ödlor och konstiga fåglar sprang omkring helt fritt. Å personal som gick omkring med både krokodiler å ormar som fick röra. Jodå, jag rörde allt den där ormen, usch! Har fortfarande mardrömmar om den.
Väl tillbaka på hostlet var det trivia som gällde, vi kom sist så det pratar vi inte om mer :P

Lördag: Sista dagen i Mooloolaba så självklart latade vi oss på stranden. Den kvällen tog vi det lgutn med lite billjard å pratade med folk från världens alla hörn.

Söndag: Åkte vi ner till Brisbane. Kan väl inte påstå att det är en jätterolig stad men vi gjorde det bästa av det. Det roligaste av allt var nog ändå att dom troligen placerade oss i fel rum för vi hade bokat doorm 12 beds female. Vi fick doorm 10 beds boys. Men vi orkade inte bry oss så vi sov där ändå. En av killarna som bodde där verkade lite förvirrad men dom sa inget dom heller.

Måndag: Tillbaka till Melbournes vardag!

Jaha, det va nog hela resan, blev ju ganska långt så hoppas ni orkar läsa det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0